onsdag 12 augusti 2009

imorgon är verkligen en annan dag. det är dagen för starten på en mycket efterlängtad romantisk kärleksweekend. jag berättade väldigt målande för, låt oss kalla honom "krister", 40 år, på jobb om alla gosiga saker vi ska hitta på (tex hålla hand, gå långa promenader, prata om känslor, mata varandra med jordgubbar osv) och menade på att det är väll sånt man gör resten av livet när man är kära? "krister" skrattar lite lätt och säger rakt ut i de blå "njäe, jag säger mest; ska de va frammifrån eller bakifrån ikväll?". behöver jag säga att jag skrattade så jag dog? behöver jag lägga till att just då ringer min telefon och jag är tvungen att ta hand om en sjukt seriös kund? vissa saker kan helt enkelt förgylla ens dag. och vissa snygga killar som ska gosa med mig en hel helg kan verkligen förgylla ens allmäna välmående.

Inga kommentarer: