söndag 23 november 2008

jag önskar mig morgondagen som vilodag, no shit sherlock att helgen inte räcker till.

Idag på bussen var där en vagn som välte så babyn flög ur och slog huvudet i en stolpe. det var action till tusen. chauffören propsade bestämt på att en ambulans skulle tillkallas, medan varken mamman, mammans vännina eller den lilla flickan som akompanjerade dom förstod någon svenska alls. chauffören berättade mycket skärrat om hur viktigt det är att "man håller i vagnen" samt att "det finns remmar man kan spänna fast vagnen med", samtidigt som dom två kvinnorna kacklade i mun på varandra på ett främmande språk. barnet gallskrek. sen var vi framme på kungsörnsgatan och jag steg ut ifrån ett inferno, till ett annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tänkte skriva en väldigt taskig kommentar men kommer hålla den för mig själv för att inte få din blogg att verka stötande!

Pernilla sa...

hahah ditt freak. jag vill veta komentaren. du kan ju skriva den i din blogg så är de bara din som blir sötande! hih