fredag 16 maj 2008

We are all made of stars

det var en FIN dag igår! en klockren hybrid av lågstadiet; med blockflöjtspel, mellanstadiet; med kak-kalas i skolan, högstadiets glädjerus bara av synen av en öl, samt gymnasiets avslutningscabaré (vi hade aldrig en sån, men man kan väll föreställa sig). Och föreställning var precis allt det handlade om. Där står vi, fina oförberedda IMSA21, i salen där spektaklet skulle äga rum. In väller det allt för många gubbar med allt för grått hår. Det här hade vi inte signat upp för. Men det var bara till att bita ihop och spela teater som aldrig förr (gud vad jag gillar det). Vi fick applåder och vin. HAPPY. Sitta utanför instutionen med ett fullt uppdukat bord (vattenmelon in my heart) och ha konstdiskussioner med Heidrun och självaste HANS LUND (han som har skapat vår kurs och skrivit vår grundbok, jete heftig påjke) var något jag för ett halvår sen aldrig skulle kunna föreställa mig själv göra. Pernilla goes intellektuell. hallelulija. Klockan närmade sig 18 och det fanns bara en sak som va säker, jag skulle INTE hem och sova. YES. ÄVENTYR. LINNEA. ÅSTORP. tåg tåg tåg for ever liksom, roliga incidenter som slarvig biljettant, exploderande öl samt diverse kvinna som inte kunde komma in på toan. Sen vart det lite tårtkalas med trubadur inslag. bojakascha. En sväng inom Helsingborg innan sista tåget gick in till malmö. jag somnade. tänkte precis innan jag somnade, skönt att Malmö är endstationen. tänkte på lotten. hih. vissa saker var INTE okej igår. det var tex INTE okej att skicka sms med följade innehåll "Sov gott och dröm.. eh.. vått?" till en sån människa. Men jag antar att jag får lära mig leva med det. jag är i alla fall häftig, och livet är gosigt!
Det var även kul när johanna, mitt uppe i en vild sexdiskussion, gav sig in mellan mina och linneas statements och praktiskt taget viskar fram "ha sex" varpå jag med magstödet ryter till! Johanna! frukta ej! man får säga "ha sex" högt och ståtligt! så här! "HA SEX"!

2 kommentarer:

Anonym sa...

fy tusan vad roligt det var igår.

YES ÖVENTYR

Anonym sa...

hahah va roligt allt låter :D