fredag 21 september 2007

KLAR


bilden till höger visar hur klänningen såg ut från början. och dom två flärparna som hänger ner på den färdiga klänningen finns i verkligheten med, men försvinner på fotona. dessutom är tyget lite randigt. det ser man inte heller. men föreställ er liksom. blev dock ej så fint med brosch, så bort bort med den



iip! (men skämtar du mitt ANDAS eller? gyllene regel nr 1 när man syr; SY ALDRIG ÖVER NÅLAR! och eftersom att jag är den som är den gör jag det naturligvis och POFF huvudet på nålen ploppar av och hela nålen tjongar in sig i maskinen. ANDAS. tar av foten på maskinen för att sedan kunna ta ur symaskinsnålen för att kunna lirka loss klänningen. hämtar en sax för att kunda peta upp nålen (som är HELT böjd och invriden ner i maskinen) ANDAS. råkar pajja nålen på mitten så att en del flyger av, och en försvinner ner i maskinen. det man inte ser, finns inte, tänker jag och gör en provsyning. 23 konstiga läten, men fungerande stygn. jag fortsätter.)

Inga kommentarer: