torsdag 11 mars 2010

morgonens historia tar vi i punktform:

07.00 farmors väckningsförsök nr1
07.10 farmors väckningningsförsök nr 2
07.20 farmors väckningsförsök nr 3 (jag älskar att snooza farmor)
07.30 jag går ut för att sätta mig på cykeln, inser att det är snorhalt, ringer pappa.
08.15 pappa hämtar mig, vi åker till verkstaden.
08.35 vi hämtar min bil, allt går bra.
09.00 jag handlar på maxi i västra hamnen
09.30 jag är nästan hemma igen, bilen kraschar (ryker som FAN ur avgasröret och den lägger av mitt på vägen, lyckas styra in den på en mindre väg.)
09.32 ringer pappa.
09.30 en herre i sina bästa år ringer och meddelar att han ska komma och hjälpa mig.
10.15 herren i sina bästa år kommer och frågar om jag någonsin har blivit bogserad, efter jag har svarat nä, frågar han om jag "vågar ge mig på det". faw shaw svarar jag.
10.20 bilen bogseras tillbaka till verkstaden.
10.45 framme på verkstaden skakar killarna på huvet och kliar sig på hakan, samtidigt som jag får beröm för mina bogseringsskills och alla ler peppande åt den blonda tjejen i sovkläder.
11.00 herren i sina bästa år erbjuder mig skjuts hem. Vi pratar om motorer och om ungdomars svårighet i dagens samhälle att välja yrke och inse vad som är deras grej.
11.20 jag och mina matkassar landar på ormvråksgatan
11.30 ÄNTLIGEN FRUKOST
11.50 däckar på soffan
14.23 vaknar - för att sedan äta lunch, duscha, ha planeringsmöte med jocke och till sist nu åter igen landa i soffan.

PHU!

Inga kommentarer: