måndag 8 mars 2010

Efter många efterfrågningar tänker jag nu äntliga publicera dikten jag skrev till Viktors 25års fest. Inledningen var improviserad då jag förklarade att istället för fina ord till Viktor kände jag att det var roligare att göra det pinsamt för honom. Jag berättade om alla snuskiga ord jag hade tänkt skriva om, när jag fick ett "varning för släkt och familj"-sms av Tilda, och därmed beslöt mig för att ta bort att snusk och alltså censurera talet. Så här kommer det:

”Viktor raggar på krogen och får ett napp och sen gifter han sig och skaffar barn och lever lycklig i resten av sitt liv”.

Klockan är kvart i ett, det är dans det är svett, det är ångande puls på stans fetaste baluns. Det är Viktor på golv, han om nån han har koll, han har taggarna in och blickarna ut, ikväll är kvällen han ska hitta ett skjut. Han står mitt i sin dans i jakt på romans, det är då han får blicken från tjejen i baren han känner kicken, chansen ska han ta den? Charmen är framme, snacket är igång, han känner sig som fjärde bossen i Donkey Kong. Det hela går fort, han har knappt sagt sitt namn, i en taxi på väg hem börjar Viktors sängkammarcharm komma fram komma ut var sekund var minut. In genom porten orden är få kyssarna är heta hur ska det gå? Med höger hand gör han bhn lös, Viktor har övat på sin uppblåsbara tös. Kaptenen i brallan säger att allt är okej, då är det bara till att soppa in sin grej? Men AAJ skriker tjejen du är fan banal, du kan ju inte stoppa in den utan varning i min ana..

(hoppsan nämen oj, här hade jag glömt ändra... (plats för skratt liksom hah) eehh.. var va jag nu.. hmm.. )

Kaptenen i brallan säger att allt är okej, då är det bara till att stoppa in sin grej. Det blir hett hon är skön det hörs höga stön och ett tu tre ligger hon naken breve och säger Viktor du är fin vill du bli min? Viktor känner fjärilar i magen och havets brus eller är det bara hans starka alkoholrus? Inget vet och ingen kan förklara men 20 år senare finns en gedigen barnaskara med Viktor som far och ragget som mor, här är din framtid min bästa väns bästa bror.


1 kommentar:

lotten sa...

ett typiskt roligt och coolt tal i pernie-filmgörarens anda. MKT bra :D