fredag 11 december 2009

En sak jag finner irriterande är toaletter med delad spolningsknapp. Ni vet en sån där där man ska bekräfta sin avföring. Situationer jag speciellt hatar dom i är när jag råkar trycka fel. Ponera att bajsnödigheten blir så påtaglig att man snabbt måste tömma tarmen på en offentlig toalett. Man gör vad man ska, vilket brukar gå rätt fort när det väl kommer till kritan, och tillsist kommer man fram till spolmomentet. Trycker. Typisk. Jag tryckte på kissknappen. Detta medför att endast en av de två bajskorvarna smärtfritt slinker ner och ut i oändligheten. Den andra guppar kvar, täckt av ett hånfullt flin, för nu kommer det värsta och mest tidskrävande. Man måste vänta. Och vänta. Och vänta. Ja, vänta på att vattnet har forsat klart, och toaletten är redo för ett andra spol. Denna väntan känns otroligt onödig. Man tittar sig i spegeln. Tvättar händerna en gång till. Pudrar näsan. Med ett ständigt snegel ner på den flytande, bruna härligheten. Tills det tillslut blir tyst igen, och får chans att rättfärdiga sitt tryck, genom att denna gång trycka på fullmåneknappen. Dessutom, ljudet av en andra spolning klingar aldrig rätt i andra folks öron, bilder av en otoligt bajsfylld toalett som säkert behöver en fyra-fem spolningar dyker upp och man blir framöver känd som "tjejen med sjuk bajs-i-tarm-kapacitet", och DET är ju kanske inget man vill skriva på CVt.

3 kommentarer:

lodi sa...

hahaha pernie du e fan en underhållare och en komikertjej du. i love you

judel sa...

Fick du detdär med CVT från min kommentar igår? fniss. Jag gillar när man tar skämt från vardagen liksom :P

Pernilla sa...

haha lätt du som inspirade med CVt! hihi. nu fick jag iaf nedskrivet det som jag gått och grubblat på så himla länge :D

och lood, love you toooooooooo!