tisdag 15 september 2009

Stockholm i mitt hjärta.

Tilda har precis lämnat Kammakargatan för att entra sitt söder. En dag fylld av inspirerande jobb, långfika, långpromenad, romantisk girl-on-girl date på thairestaurangen över gatan (som det för övrigt tar exat 1 min och 23 sekunder att gå till, dörr till dörr, trots ett tvåkillarhinder och en seg hissdörr) och ett härligt avslut med nya entourage avsnitt. Behöver jag säga annat att en dag som denna är själen varm.

Det går ganska bra nu.

Helgerna som följer är fyllda med gosigheter, trots att jag missar Johannas sista helg i Stockholm. Dock vinner jag en kväll på en filmfestival med en tävlande film (titta och rösta på: http://reaktorsydost.se/(S(hj4sgb45iuptipmvcuf0ciui))/Default.aspx?PagId=217&cId=687&vId=703), och så ska jag bli gudmor. Ellas dopdikt är skriven och klar, ska bara övas in och justeras. Presenten är fixad, och av vänners ord "ÅH KAN INTE JAG FÅ VARA DITT GUDBARN" tror jag att den blir ganska lyckad.

Jag äter ABCDE-vitaminer och ska införskaffa mig lite piller med hög järnhalt med, tror det råder någon slags brist på den fronten i mitt system, tröttheten är påtaglig.

Med det säger jag godnatt för ikväll, på återseende.

1 kommentar:

wildtjejen sa...

mmm jag njuter. gillar att du börjat skriva igen. gillar att du är glad. ÄLSKAR att mit namn är med, jag är svag för sånt. Nu sänder jag dig en puss. pusspuss