torsdag 21 maj 2009

uppdatering från tildas place.

saker som är bra just nu:

GÅRDAGEN. hängde med Siran och hennes kompisar på Flyt (jag och Tilda va mest freaky och det verkade som att vi vill ligga med barn. det vill vi alltså ej! hih) sen drog vi till Södra teatern och mötte upp Mathilda och Jeanette för att bege oss till Marie Laveau. Mitt mission under kvällens gång var att styra upp lite olika blinddater till Jeanette. Jag va en skitrolig tjej helt enkelt som pratade med massa olika slags människor hih. Ensamma vandrade jag och Tilda hem genom våldtäktsgränder och tänkte i ren hultsfredanda att "det är bara okej att bli våldtagen om båda är med på det" och slutade kvällen med det snuskigaste kränget jag någonsin har varit med om. Vi mår nu båda relativt illa med tanke på burgaren och får verkligen inte i oss någon frulle. Tilda ska nu lämna mig for ever genom att dra och jobba, när jag istället tänkte gå och ta en kanelte på string. mitt älskade string. mitt älskade stockholm. 
KÄRLEKSLIVET. det finns så mycket jag vill skriva, men allt jag kan säga är att det pirrar fantastiskt härligt i hela min kropp och det gör mig jätteglad.
KARRIÄREN. jag ÄGDE min intervju. känndes skithärligt och bra och jag vill verkligen ha den praktiken. vet inte riktigt vad jag ska ta mig till om jag inte får det. ÅH. men men, det viktiga är iaf (nej, det viktiga är att jag får praktiken..) att intervjun kändes bra och avslappnad och jag gjorde det jag gör bäst, vara mig själv och supertrevlig utan att vara inställsam. 
DANSEN. jag har fixat nästan alla kläder nu, bara en skjorta kvar. däremot har jag insett att jag inte har några linser hemma och att optikern antagligen har stängt imorgon eftersom att det är klämdag................. inte okej................ men det löser sig säkert! imorgon är det iaf genrep och sen 6 föreställningar under helgen, så det blir en mycket alkoholfri helg, vilket känns helt okej med tanke på gårdagens intag.

phew, en liten uppdatering. det kommer ett inlägg imorgon el nått sånt med lite härliga sthlms bilder, tex på Ninas baby Meya som är det sötaste lille flickebarnet jag någonsin skådat!

SO LONG STHLM! HEJ HEJ MALMÖ!

Inga kommentarer: