söndag 10 maj 2009

lyssnar på winnerbäck och blir emo-ledsen bara utav ren nostalig. känslor man inte kännt på länge dyker upp och jag blir sorgsen av saker jag trodde jag hade lagt bakom mig för längesedan. men jag antar att det är lätt hänt så här en söndagskväll.

helgen har varit gosigt. igår skålade och skrälade vi fram tills min kropp sa ifrån. jag orkar inte mer sa den, och så däckade jag lite i soffan för att sedan förflytta mig in till sängen när de andra ungdomarna drog ut på galaj. jag ångrar inte beslutet, jag var trött trött trött.

vaknade av ett sms av älsklingstilda om att det var dags för en aktivitetsfylld dag. sket i att duscha och hoppade på cykeln, var hos johanna på ett kick. där dukade vi upp för en äkta härlig söndagsfrukost. det gjorde min själ varm och glad. dagen fortskred med olika händelser, tex så cyklade vi runt i hela staden för att titta på hippies och attenda loppis. vi har ätit olika saker och pratat om grova samtalsämne. allt som vanligt med andra ord. Lotten och Michael joinade och kvällens guestlist var komplett. Mycket hultsfredplanerande blev det, då vi fick tummarna ur röven och köpte våra biljetter. hallelulija. det kommer bli FETT. regellistan kommer publiceras här, ni behöver inte oroa er.

nu ligger jag, hemkommen från judie, i min egna säng och känner hur olika kroppsdelar värker. jag har två sjuka veckor framför mig. jag känner mig rädd och exalterad. allt börjar med en tvättid kl 7 imorgon som jag hade glömt av (läs förträngt). Godnatt alla, imorgon kör vi igång.

Inga kommentarer: