onsdag 14 januari 2009

idag har varit en och "jobb och tänk"-dag.

jobb. mycket jobb. skol-arbetet alltså. filma filma filma bära slita filma. ungefär så. men bra blir det. ibland får jag till det for real. då går det en rysning genom kroppen. ni vet, det pirrar så att knäna skakar till. ibland är jag skitdålig. då rycker jag på axlarna och tänker att jag alltid passar som dagisfröken.

tänk. mycket tänk. känslor och sånt alltså. igår vann jag en vän. det var som om jag drog 100 nitlotter under ett intensivt ögonblick, för att sedan veckla upp den lapp med den högsta av alla högvinster. under ögonblicket av panik låg benen redan på rygg i något slags psykiskt flyktförsök, men något höll mig kvar. någon höll mig kvar. någon höll om mig. någon strök mig över kinden och lät mig för ett ögonblick sänka garden. igår vann jag en vän, och från och med idag, ska jag sluta skämmas.

Inga kommentarer: