torsdag 18 december 2008

jag tror minsann att jag känner mig en gnutta bättre idag? kanske lite? jo de tror jag bestämt. Jag har i alla fall unnat mig en nypa frisk luft idag, för första gången sedan i måndags. det kändes ungefär skithärligt. det kanske finns hopp för mig ändå. jag måste lägga av med min bittra attityd, den lär jag inte komma långt med här i livet. nu är det ju juletider och allt. javisstja jul. imorgon ska jag göra ett ryck i förbättrandet av julstämning, det kan verkligen behövas.

annat som behövs är att jag genast blir frisk så jag får känna lite mänsklig närhet igen, av den kvinnliga sorten. Aron får jag tråna efter fram till nyår då han denna dag lämnat mitt härliga skåne för nordligare breddgrader. hahhaa, på tal om Göteborg, måste genast dela med mig av en rolig händelse som inträffade när jag ringde för att boka bord till nyår (i Göteborg för er som har ungått denna fantastiska förteelse). En bit in i samtalet när reservationen är påväg att avslutas ber herren i andra sidan luren mig om en e-mail adress som han kan skicka bokningsdetaljerna till. Varpå följande dialog utbyts:

Jag: Javisst (med skittrevlig röst), du kan skicka det till pernilla
Han: mm, Pernilla
Jag: Bindestreck
Han: mm, bindestreck
Jag: Olsson
Han: hmm, menar du då U-L-S
Jag: (skrattandes) nänä, alltså O-L-S
Han: JAHA du menar alltså OOOOlsson
Jag: (skrattandes lite mer) Jameprecis
Han: (pinsam fnissning och "ojdå" känsla)

HAHA. jag har ju då aldrig i hela mitt liv tidigare fått det påpekat för mig att bokstaven O INTE uttalas som U. Stackars skånska flicka, vad ska man ta sig till?

Inga kommentarer: