torsdag 12 juni 2008

Pernillas Potatismos

okej, jag blev för en halvtimme sen otroligt sugen på potatismos. Har sagt till mig själv de senaste 100 gångerna innan jag har åkt iväg och handla att jag ska köpa hem pulvermos. mmm... pulvermos, grillkrydda och ketchup.. naturligtvis har jag glömt det varenda gång. Så, till min stora förvåning kom jag på att jag minsann har lite riktiga potatisar hemma och därmed kunde skapa lite riktig potatismos! hej och hå, koka koka potatis. Nu kommer vi till det typiska. det som gör mig lite speciell. speciell på ett märkligt vis.

1. naturligtvis orkade jag inte skala potatisen, vilket resulterade i ett härligt gult mos med brunt kludd i. såg riktigt smakligt ut.
2. naturligtvis hade vi varken smör eller mjölk hemma. jag kör med olivolja och philadelphia gräslök

men hör och häpna, det blev ett mycket puligt mos och min grova potatismossugenhet kunde stillas utan större svårigheter!

Inga kommentarer: