fredag 30 november 2007

trådlöst internet für alle!

det är så himla bekvämt. usch vad jag har det bra när jag tänker efter. här sitter jag, på Waynes på stortorget. dricker en kopp kaffe och skriver på min hemtenta. och det känns så himla bra. det känns så himla bra att vara effektiv och verkligen göra något. gårdagens besök på skissernas museum boostade mig själv och min hjärna till någon form av klimax. för första gången kände jag att jag hade lärt mig något. att jag kunde tillämpa alla teorier och metoder (hah) på ett relativt rimligt sätt. och nu när jag skriver den tredje hemtentan är det inte fjantarne pernilla som skriver, utan kultur studenten pernilla som skriver. det hela känns mycket ovant men ack så välkomnande. varför känns allt så bra när allt är bra? och inte bara alltid? det har varit en krävande vecka och jag känner mig verkligen värd den här helgen. speciellt om ett par timmar när jag åtminstonde är klar med första delen av hemtentan.

förväntelsehorisonten på kommande dagar känns trevlig

Inga kommentarer: