onsdag 17 oktober 2007

idag blev jag glad när..

..jag satt på bussen på väg hem från lund (efter att ha spenderat två timmars läsandes på universitets biblioteket) och upptäckte att jag hade glömt kvar min mapp (innehållandes MITT BLOCK och mina två kursböcker) på busshållsplatsen i lund. svor av mig i ett sms till johanna, hoppade av på värnhem och åkte de 20 minuterna tillbaka in till lund igen med nästkommande buss. kliver av bussen och ser att mappen ej ligger kvar. ca tre tårar trycker bakom ögat och precis i det igenomträngande ögonblicket ser jag en kille med svarta kulturbågar ställa ner något på bänken som oroväckande mkt liknar min mapp. HALLELULIJA. han va bara nyfiken, och min mapp hade klarat sig ca 45 min utan dess matte. man kan inget annat än älska min tur, och hoppas att den håller i sig tills imorgon; tenta resultat väntas.

(f.ö. var sthlm precis så bra som vanligt. tilda fick bånge av (för mig okänd) bloggkändis och grät över att ebba inte syntes till. jag vet, tilda kan bli lite för mkt ibland, men man kan inget annat än tycka hon är fantastisk)

Inga kommentarer: