torsdag 27 september 2007

heja heja! (hemtentan har kommit. jag försöker i alla fall)

"Som konstnär har man för avsikt att ens konst ska bli förstådd, men samtidigt tror jag att den universala strävan är att om bara mottagaren själv under betraktelsen skapar sig en vision och en tolkning, är konstnären nöjd, för att han har väckt en tanke i åskådarens ögon"

"Författarens personliga tolkning blir gärna som nedskriven text en sanning, därför bör man med ett kritiskt öga se tillbaka till Platons tankar om att den nedskrivna texten enbart är en representation av en representation, och därför bara författarens sanning och ingen annans. "



det är för övrigt snubben ovan som har skrivit min kurslitteratur och det är hans syn på kulturhistorian jag försöker dissa och vara kritisk mot. hallelulija. undra om han är singel?
som sagt, jag försöker i alla fall. sen får det bära eller brista

(HEJDÅ ACK DU UNDERBARA HELG, VI SES NÄSTA VECKA ISTÄLLET)

Inga kommentarer: