lördag 15 september 2007

det var inte igår?

igår saknade jag pernilla pernilla taxin lite.
undra vad han gör nu för tiden. man vet liksom inte

man kan heller inte veta att saker existerar. det enda man vet är ens egna uppfattning om att saker finns. ligger det en fjärrkontroll brevid mig? jadu, det vet jag ju inte. det enda jag kan vara säker på är att jag uppfattar det som att där ligger en. det är sånt jag lär mig på mina föreläsningar. samt vad absolut och autonom musik är och att det ungefär är samma sak. dessutom kan jag helt korrekt disskutera moderna inslag i konstverk på kulturen i lund. eller jag kan i alla fall göra relativt djupa gissningar, och eftersom ingen rättar mig, anser jag att jag har rätt. igår utbast jag till och med för mig själv; men se! metafiktion! och förstod vad jag pratade om

frågan är bara; vad har detta med min framtid att göra? jag säger som just d om vart den söta lilla flickan tog vägen; ingen som vet, ingen som vet

jaja, jag gillar läget, slår på tvn (är där en tv?) och sjunker ner i ett djupt kultur program på tvåan (läs top model maraton på trean) och känner att, de löser sig nog så småningom

1 kommentar:

Anonym sa...

gosigt to have you back! (trots dina kulturella flumgrejor) hi men måste säga att ditt inlägg den nionde januari är ack så svårtslaget. åh, baby. love you!